Over Ons

Bestuur Smartlappenfestival Grave:
Bestuur

Voorzitter:
Loek Adriaans

Secretaris:
Wilma van der Vliet


Penningmeester:
Martin Schrap


Facilitair/contact HORECA en Gemeente:
Remco Kuijer, Pascal Kersten, Dimitri van der Hoeven


Koren-contact en Pers en Publiciteit:
Wilma van der Vliet 
Emma Laurenssen (socials)
Marjolein  Verloop


Sponsoring:,
Ton Jagers, Manon Derks

 

Door de jaren uitgegroeid tot het grootste Smartlappenfestival in de Benelux!

Na een voorzichtig begin in 1999 met een gezellige meezingmiddag voor ouderen op de loswal in Grave werd, door het grote succes, binnen smartlappenkoor Bekaf het plan opgevat om ieder jaar een smartlappenfestival te organiseren. En jaarlijks het aantal deelnemers
te vergroten tot ongeveer 32 koren.

Langzaam en ieder jaar de organisatie versterkend werd er toegewerkt naar dit doel en in 2011 waren er ongeveer 1400 deelnemers.
De weergoden lijken het festival goed gezind te zijn want ieder jaar kan er onder een lekker zonnetje in de buitenlucht opgetreden worden.

Het maximale aantal locaties is vastgesteld op 17! Zanglocaties waar ieder half uur een ander koor optreedt en waar zich vele toeschouwers, elk jaar ongeveer 15.000, verzamelen en meedeinend en zingend de koren aanhoren.

Het is voor de organisatie een hele klus om de koren te selecteren. Zij probeert daarbij elk jaar de helft van de deelnemende koren uit nieuwe koren te laten bestaan. Dit om zodoende een groot aantal koren de kans te kunnen geven in Grave op te treden. Om het nog muzikaler en voor een breder publiek aantrekkelijk te maken worden per 2024 ook popkoren uitgenodigd om mee te doen.

De eindmanifestatie die om 17.00 uur begint is elk jaar weer een groot feest. De optredende artiesten en de koren maken er ieder jaar weer een onvergetelijke gebeurtenis van.

Wilt u met uw koor dit ook eens beleven, inschrijven kan van 1 oktober t/m 30 november elk jaar. In december wordt dan de selectie voor het volgend jaar gemaakt. Ook vrijwilligers om ons te helpen zijn altijd welkom.

Duurzaamheid en milieubewustzijn
Met het oog op duurzaamheid en milieubewustzijn hebben we besloten over te stappen op herbruikbare bekers voor de consumpties. Het is een belangrijke stap in onze inspanningen om de ecologische voetafdruk van ons festival te verminderen. Deze herbruikbare bekers zullen beschikbaar zijn tegen een kleine vergoeding in de vorm van een muntje. Het mooie van deze bekers is dat ze niet alleen tijdens het festival kunnen worden gebruikt, maar ook kunnen worden meegenomen naar huis als aandenken aan het evenement. Als je besluit de beker niet mee naar huis te nemen, hebben we speciale opvangbuizen op het festivalterrein waarin de bekers gedoneerd kunnen worden en de opbrengst hiervan komt volledig ten goede van het festival. Op deze manier kunnen de bekers worden hergebruikt in de aankomende jaren of zullen ze gerecycled worden. Het is belangrijk om te weten dat de herbruikbare bekers niet kunnen worden ingeleverd tegen een muntje of geld. Lever bij elke bestelling je beker of bekers in aan de bar en wij vullen ze met veel plezier. We hopen op ieders medewerking en begrip voor deze regeling, die is ontworpen om de duurzaamheid van ons festival te bevorderen en de impact op het milieu te verminderen.

 

Nog even geduld!

Hoofdsponsor

Sponsoren

  • Van_den_Braak.png
  • Lale.png
  • De-BanenWinkel-logo8.png
  • slaapsfeer-logo-horizon.png
  • Primetime_logo.png
  • Adriaans.png
  • adriaans_drukwerk_logo.png
  • Effe_Soep.png
  • banner_maili.png
  • Heintje.png
  • Dental_Clinics_Logo.png
  • banner_wagemakers.png
  • Kamoen.png
  • Johan_Roelofs_tuinen.jpg
  • banner_degreeff.png
  • ABCS.png
  • De_Kastanje.png
  • Woon_makelaars.png
  • Van_Dinther.png
  • Ovum.png
  • Stolwijk_Philipsen.png
  • Gezondheidscentrum_Grave.png
  • logo_maritiem.png
  • Vaessen_Football_Solutions.png
  • Onnys_Tattoos.png
  • Dimitri_nl_werkt_aan_werknl.png
  • Brabant_Motors.png
  • ABC.png
  • Piket.png
  • Giesbers_logo-wit-G-1.png